سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب کولر گازی

نصب کولر گازی بعد از خرید آن موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در نصب کولرهای گازی به هیچ وجه نباید سهل انگاری صورت بگیرد به این دلیل که کولر گازی از جمله وسایلی است که از برق پر قدرت استفاده میکند و در صورت کوچکترین اشتباه در هنگام نصب ممکن اسن خسارت های جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل بسار ضروری است که کار نصب کولر گازی به افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند سپرده شود تا عملیات نصب به بهترین شکل انجام شود و در آینده نیاز به تعمیر یا جابجایی کولر گازی وجود نداشته باشد. هنگام نصب کولر گازی دقت به این نکته ضروریست که از بهترین ابزار نصب کولر گازی شود.

در ادامه به بررسی روند کلی نصب کولر گازی میپردازیم.

نصب و کارگذاری پنل داخلی :

نصب سینی کولر گازی لازم است حتما به صورت تراز انجام شود ، برای این کار از یک ابزار تراز میتوانید استفاده کنید. دریل چکشی و مته های لازم را برای سوراخ کردن دیوار استفاده کنید، سپس باکس قرار گیری ریموت کنترل کولر گازی را در یک محل که دسترسی راحتی دارد نصب و محکم کنید

کارگذاری پنل بیرونی :

برای نصب پنل بیرونی ( یونیت خارجی دستگاه ) حتما از یک پایه مقاوم ، محکم و قابل اطمینان استفاده شود تا مشکلی ازین بابت ایجاد نشود.

نصب قسمت الکتریکی دستگاه :

از یک فیوز موتوری مناسب برای قطع برق دستگاه در مواقع ضروری استفاده کنید.  از کابل های با کیفیت و جنس مناسب استفاده کنید و سعی کنید که سیم ارت دستگاه کولر گازی را حتما وصل کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

لوله کشی کولر گازی :

لوله کشی میان قسمت داخلی و بیرونی دستگاه کولر گازی مرحله بعدی از مراحل نصب کولر گازی است. لوله ها لازم است با ابزار مخصوص عایق کاری شوند و سپس لوله های عایق شده به صورت منظم در کنار هم قرار گیرند و چسب شوند.

رطوبت گیری یا وکیوم :

اخرین مرحله در نصب کولر گازی استفاده از یک پمپ وکیوم برای خارج کردن هوا و رطوبت از کولر گازی است. بعضا دیده شده که افراد از موتور یخچال به جای پمپ وکیوم استفاده کرده اند که این کار به هیچ وجه قانونی و مورد تایید نمیباشد.