سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولر گازی اسپیلت ازجمله مهمترین خدماتی است که در فصل های رم سال ارائه میشود. تعمیر اسپیلت لازم است حتما توسط یک فرد آموزش دیده و مجرب انجام شود. اسپیلت ها این روزها مطابق با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز ارائه میوند و عیب یابی و تعمیر آنها به هیچ وجه کار آسانی نیست. در صورتی که بدون تسلط اقدام به تعمیر کولر گازی اسپیلت شود، ممکن است آسیب های جدی به دستگاه یا حتی فرد وارد شود

عیب یابی کولر گازی اسپیلت :

 

مهمترین عیب های کولر گازی اسپیلت :

هوای اسپیلت به میزان کافی سرد نیست :

دریچه های اسپیلت لازم است با دقت مشاهده شوند و اطمینان پیدا کنیم که تمام دریچه ها باز باشند . در صورتی که همه دریچه ها بازند و همچنان با مشکل سرد نبودن هوای اسپیلت مواجه هستید لازم است حتما با یک سرویس کار تماس بگیرید.

هوای اسپیلت از خارج نمیشود :

معمولا این مورد در صورت اختلال در سیستم هواساز اسپیلت اتفاق می افتد. برای حل این مورد ابتدا لازم است مطمئن شوید که مشکل مربوط به سیستم هواساز است یا خیر. در صورت اطمینان سرویس کار لازم است کولر گازی اسپیلت را باز کرده و ادام به تعویض دستگاه هواساز اسپیلت نماید. هنگام باز کردن کولر گازی اسپیلت دقت کنید که در صورتی که چراغی روی برد کولر به حالت روشن رفته باشد به معنی وجود یک ایراد در سیستم اسپیلت است که لازم است برطرف شود.

وجود نشتی آب در اسپیلت :

نشتی آب و چکه کردن آب از کولر گازی در هواهای گرم و مرطوب میتواند بسیار طبیعی باشد و مشکلی ازین بابت نیست . همچنین زمانی که هوا به اندازه کای خنک است در صورت فعالیت کولر ممکن است، اسپیلت سعی کند هوای سرد اطراف را باز هم سرد تر شود که این باعث یخ زدگی و آب شدن یخ ها میشود که ایجاد چکه و نشتی میکند. اگر نشتی کولر گازی به دلیلی به جز دو موزد فوق اتفاق بیفتد حتما باید توسط افراد ماهر بررسی شود.

هزینه فراوان برق کولر گازی اسپیلت :

  • مطمئن شوید اتصالات و سیم های اسپیلت کاملا سالم و محکم هستند
  • موتور های کولر را با دست لمس کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملا سالم هستند
  • در صورت خرابی سوپاپ های کمپرسور یک اسپیلت لازم است اقدام به تعویض شود. پس این مورد را نیز با دقت بررسی کنید
  • فیلتر های اسپیلت باید همیشه تمیز باشند تا هوایی خنک و پاک را به محیط تزریق کنند. بررسی کنید که پاکیزگی فیلترها در چه سطحی است