سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولر گازی اسپیلت ازجمله مهمترین خدماتی است که در فصل های رم سال ارائه میشود. تعمیر اسپیلت لازم است حتما توسط یک فرد آموزش دیده و مجرب انجام شود. اسپیلت ها این روزها مطابق با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز ارائه میوند و عیب یابی و تعمیر آنها به هیچ وجه کار آسانی نیست. در صورتی که بدون تسلط اقدام به تعمیر کولر گازی اسپیلت شود، ممکن است آسیب های جدی به دستگاه یا حتی فرد وارد شود

عیب یابی کولر گازی اسپیلت :

 

مهمترین عیب های کولر گازی اسپیلت :

هوای اسپیلت به میزان کافی سرد نیست :

دریچه های اسپیلت لازم است با دقت مشاهده شوند و اطمینان پیدا کنیم که تمام دریچه ها باز باشند . در صورتی که همه دریچه ها بازند و همچنان با مشکل سرد نبودن هوای اسپیلت مواجه هستید لازم است حتما با یک سرویس کار تماس بگیرید.

هوای اسپیلت از خارج نمیشود :

معمولا این مورد در صورت اختلال در سیستم هواساز اسپیلت اتفاق می افتد. برای حل این مورد ابتدا لازم است مطمئن شوید که مشکل مربوط به سیستم هواساز است یا خیر. در صورت اطمینان سرویس کار لازم است کولر گازی اسپیلت را باز کرده و ادام به تعویض دستگاه هواساز اسپیلت نماید. هنگام باز کردن کولر گازی اسپیلت دقت کنید که در صورتی که چراغی روی برد کولر به حالت روشن رفته باشد به معنی وجود یک ایراد در سیستم اسپیلت است که لازم است برطرف شود.

وجود نشتی آب در اسپیلت :

نشتی آب و چکه کردن آب از کولر گازی در هواهای گرم و مرطوب میتواند بسیار طبیعی باشد و مشکلی ازین بابت نیست . همچنین زمانی که هوا به اندازه کای خنک است در صورت فعالیت کولر ممکن است، اسپیلت سعی کند هوای سرد اطراف را باز هم سرد تر شود که این باعث یخ زدگی و آب شدن یخ ها میشود که ایجاد چکه و نشتی میکند. اگر نشتی کولر گازی به دلیلی به جز دو موزد فوق اتفاق بیفتد حتما باید توسط افراد ماهر بررسی شود.

هزینه فراوان برق کولر گازی اسپیلت :

  • مطمئن شوید اتصالات و سیم های اسپیلت کاملا سالم و محکم هستند
  • موتور های کولر را با دست لمس کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملا سالم هستند
  • در صورت خرابی سوپاپ های کمپرسور یک اسپیلت لازم است اقدام به تعویض شود. پس این مورد را نیز با دقت بررسی کنید
  • فیلتر های اسپیلت باید همیشه تمیز باشند تا هوایی خنک و پاک را به محیط تزریق کنند. بررسی کنید که پاکیزگی فیلترها در چه سطحی است

تعمیر چیلر

تعمیر چیلر از جمله خدماتی است که لازم است با شناخت دقیق از فرد تعمیرکار چیلر صورت بگیرد چرا که افراد زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که بعضا ممکن است از مهارت کافی جهت عیب یابی و تعمیر مناسب کولر برخوردار نباشند به همین جهت تماس با یک شرکت خدماتی و درخواست یک سرویسکار و تعمیرکار چیلر مجرب میتواند بسیار مفید واقع شود

خدمات ما در زمینه تعمیر چیلر :

تعمیر چیلر

تعمیر چیلر تراکمی

تعمیر چیلر جذبی

تعمیرکار چیلر تراکمی

سرویس چیلر

تعمیرکار چیلر جذبی

تعمیرچیلر

 

انواع چیلر ها :

چیلر تراکمی

چیلر جذبی

 

سرویس و تعمیر چیلر تراکمی و چیلر جذبی :

چیلر های جذبی و تراکمی از نظر نوع سیستم با هم متفاوت هستند و تفاوت های زیادی دارند که این مسئلخ باعث شده است نوع تعمیر آن ها نیز متفاوت باشد. به صورت معمول سرویس کردن چیلر های تراکمی با توجه به نوع عملکرد کمپرسور در این کولر ها سخت تر از چیلر های جذبی حرارتی است.یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تعمیر چیلر های تراکمی دشوارتر شود پیچیده تر بودن سیستم کنترل است که به صورت الکترونیکی طراحی شده تا اپراتور بتواند کنترل راحت تری روی چیلر داشته باشد. . هر نوع اقدامی که جهت تعمیر و یا سرویس چیلر صورت میگیرد یا هر قطعه ای که تعویض میشود باید به صورت دقیق ثبت گردد تا روند فعالیت چیلر دقیقا مشخص باشد و در صورتی که سرویس کار دیگری برای تعمیر چیلر اقدام کند به صورت کامل از چگونگی روند تعمیرات و سرویس های قبلی مطلع باشد. این موضوع میتواند باعث تعمیر سریعتر و با کیفیت تر چیلر گردد.

بررسی دائمی چیلر ها

ساختمان هایی که با سیستم سرمایشی چیلر مجهز شده اند همواره دغدغه تعمیر چیلر را دارند. از همین رو عملکرد چیلر ها باید مرتبا ب وسیله اپراتورها بررسی شود و با حالت نرمال مقایسه شده و در صورت احتیاج اقدام به تعمیر چیلر شود. داشتن اطلاعات از شیوه عملکرد چیلر در دوره های زمانی کوتاه و بلند مدت میتواند مفید باشد.

پاک کردن لوله چیلر

برای چیلرهای نسبتا بزرگ لازم است که هر چند وقت یکبار اقدام به پاکسازی لوله ها شود. این مسئله در چیلر جذبی بسیار مهمتر است زیرا با افزایش فراوان حرارت در این نوع چیلرها امکان رسوب گرفتگی لوله های چیلر بالاتر میرود. حدود هر سه الی پنج سال یکبار لازم است برای پاکسازی لوله های چیلر اقدام شود


تعمیر کولر آبی

تعمیر کولر آبی یکی از مهمتربن دغدغه های خانواده ها با آغاز فص گرماست. تعمیر کولر آبی بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد و نیاز به تعمیر های پی در پی پیش نیاید. بهتر است هر ساه قبل از شروع روزهای گرم ، یک سرویس کامل برای کولر ابی انجام شود تا در اوج گرما با مشکل خراب کولر مواجه نشویم از تحمل هزینه های سنگین برای تعمیر کولر آبی هم پرهیز شود.

مهمترین خدمات ما در زمینه کولر آبی :

تعمیر کولر آبی

سرویس کولر آبی

تعویض یاتاقان کولر آبی

تنظیم تسمه کولر آبی

روغن کاری یاتاقان کولر آبی

تعمیر پمپ آب کولر

 

  پوشال کولر آبی :

پوشال های کولر آبی بهتر است هر دو سال یکبار تعویض شوند هر چند این موضوع بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما نیز دارد که باید ان را نیز در نظر بگیرید.

 تمیز کاری و روغن کاری موتور کولر آبی :

کولر های آبی دارای دو موتور متفاوت هستند. یک موتور مخصوص پمپ آب و یک موتور هم برای چرخاندن پروانه که هوای خنک را با قدرت به داخل کانال ها منتقل میکند و از انجا وارد محیط ساختمان میشود. هر چقدر که این موتورها سالم تر و روان تر عمل کنند در مجموع کولر |آبی بازدهی بهتری دارد و میتواند محیط را بهتر خنک کند. سعی کنید این موتورها را تمیز کرده و با روغن به روانتر کار کردن آنها کمک کنید.

 نصب سایه بان:

کولر آبی در صورتی که تحت تابش مستقیم تور افتاب باشد به شدت بازدهی آن پایین آمده و نمیتواند هوا را به اندازه کافی خنک کند. اگر ممکن است کولر را در یک جای بهتر نصب کنید و در غیر این صورت سعی کنید کولر آبی را با یک سایه بان از گرمای نور خورشید حفظ کنید.

 شستشوی کولر :

قبل از استفاده از کولر حتما یکبار کولر را به خوبی شستشو کنید تا از ورود گردو خاک به جا مانده در کولر به محیط ساختمان جلوگیری شود.


نصب کولر گازی

نصب کولر گازی بعد از خرید آن موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در نصب کولرهای گازی به هیچ وجه نباید سهل انگاری صورت بگیرد به این دلیل که کولر گازی از جمله وسایلی است که از برق پر قدرت استفاده میکند و در صورت کوچکترین اشتباه در هنگام نصب ممکن اسن خسارت های جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل بسار ضروری است که کار نصب کولر گازی به افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند سپرده شود تا عملیات نصب به بهترین شکل انجام شود و در آینده نیاز به تعمیر یا جابجایی کولر گازی وجود نداشته باشد. هنگام نصب کولر گازی دقت به این نکته ضروریست که از بهترین ابزار نصب کولر گازی شود.

در ادامه به بررسی روند کلی نصب کولر گازی میپردازیم.

نصب و کارگذاری پنل داخلی :

نصب سینی کولر گازی لازم است حتما به صورت تراز انجام شود ، برای این کار از یک ابزار تراز میتوانید استفاده کنید. دریل چکشی و مته های لازم را برای سوراخ کردن دیوار استفاده کنید، سپس باکس قرار گیری ریموت کنترل کولر گازی را در یک محل که دسترسی راحتی دارد نصب و محکم کنید

کارگذاری پنل بیرونی :

برای نصب پنل بیرونی ( یونیت خارجی دستگاه ) حتما از یک پایه مقاوم ، محکم و قابل اطمینان استفاده شود تا مشکلی ازین بابت ایجاد نشود.

نصب قسمت الکتریکی دستگاه :

از یک فیوز موتوری مناسب برای قطع برق دستگاه در مواقع ضروری استفاده کنید.  از کابل های با کیفیت و جنس مناسب استفاده کنید و سعی کنید که سیم ارت دستگاه کولر گازی را حتما وصل کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

لوله کشی کولر گازی :

لوله کشی میان قسمت داخلی و بیرونی دستگاه کولر گازی مرحله بعدی از مراحل نصب کولر گازی است. لوله ها لازم است با ابزار مخصوص عایق کاری شوند و سپس لوله های عایق شده به صورت منظم در کنار هم قرار گیرند و چسب شوند.

رطوبت گیری یا وکیوم :

اخرین مرحله در نصب کولر گازی استفاده از یک پمپ وکیوم برای خارج کردن هوا و رطوبت از کولر گازی است. بعضا دیده شده که افراد از موتور یخچال به جای پمپ وکیوم استفاده کرده اند که این کار به هیچ وجه قانونی و مورد تایید نمیباشد.

 


تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی یکی از مهمترین خدماتی است که در فصل های گرم سال ارائه میشود. تعمیر کولر گازی معمولا است توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام شود به صورتی که کولر گازی شبیه به روز اول شروع به کار کند و سرمای مناسب را جهت تعدیل هوای محیط ایجاد کند. به خصوص بعد از تولید کولر گازی اسپیلت که مطابق با جدیدترین تکنولوژی های روز طراحی و عرضه میشود و تعمیر این کولر های گازی باید حتما به وسیله افرادی که مجاز به فعالیت در این زمینه هستند انجام شود تا کوچکترین خللی در کار کولر گازی ایجاد نشود و نیاز به تعویض قطعات و تحمیل هزینه های سنگین نباشد. ابتدا شعبه تعمیر کولر گازی غرب تهران برای این شرکت راه اندازی شد و سپس خدمات به تمام مناطق کشور گسترش پیدا کرد.

خدمات تعمیر کولر گازی :

  • تست دستگاه با امپر سنج
  • شارژ مجدد کولر گازی
  • سرویس سالانه کولر گازی با شارژ مجدد و خدمات کامل
  • سرویس پنل خارجی
  • سرویس پنل داخلی
  • تعمیر گولر گازی

 

مزایای تعمیر کولر گازی :

  • صرفه جویی در مصرف
  • پایین آمدن هزینه
  • تمیز شدن کولر و در نتیجه تمیز شدن هوای خروجی
  • بازده و کارایی بهتر دستگاه
  • طولانی تر شدن عمر دستگاه

 

اولین مرحله تعمیر کولر گازی :

پنل بیرونی را باز کرده و فیلتر های درون آن را به خوبی شستشو کنید.

دومین مرحله تعمیر کولر گازی :

سنسور کولر باید تمیز شود و مجددا در جای خود قرار گیرد. این سنسور بسیار مهم است زیرا باید دمای محیط را دائما چک کند و دستورات لازم را به کولر گازی بفرستد. در صورتی که سنسور کثیف شود، دما را اشتباه تشخیص میدهد و دستورات غلطی را نیز ارسال میکند.

سومین مرحله تعمیر کولر گازی :

تمیز کردن کویل ها برای ارتباط بهتر با محیط و در نتیجه بازدهی بهتر دستگاه به عنوان مرحله سوم در تعمیر و سرویس کولر گازی میباشد.

 در صورتی که کویل ها بسیار چربی گرفته باشد میتوانید از مایع چربی پاک کن برای تمیز کردن آن ها استفاده منید به این صورت که ابتدا مایع را روی کویل ها بپاشید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا چربی ها را در خود حل کند و سپس با استفاده از برس فویل ها را کاملا تمیز کنید. برای این کار از یک بخار شو هم میتوانید استفاده کنید که کار را برای شما بسیار آسانتر و راحت تر میکند.سپس سنسور و فیلتر را میتوانید در جای خود قرار داده و کولر را ببندید و از آن استفاده کنید.

جهت تعمیر کولر گازی با ما تماس بگیرید.